سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید النگو

راهنمای خرید النگو

راهنمای خرید النگو

اگر قصد خرید النگو یا تک پوش دارید یه شما پیشنهاد می کنیم حتما راهنمای خرید النگو را مطالعه کنید. النگو یا دستبند یکی از نمونه های اولیه انواع زیوراآلات و جواهرات ساخت بشر است که از دوران کهن مورد استفاده زنان و مردان قرار می گرفته، ابتدایی ترین نوع زیور که در زمان مصر باستان زینت بخش مچ زنان زیبا و دختر خانم های جوان و بازوان مردان تنومند بوده به صورت طوق هایی از جنس فلز مس، نقره و طلا یافت شده است.

النگو به عنوان هدیه ای چند منظوره و دوست داشتنی برای تمام سنین شناخته شده، در ادامه این مطلب راهنمای خرید النگو شیک و زیبا به همراه راهنمای بدست آوردن سایز النگو مناسب با دست شما را آماده کرده ایم، تا پایان مطلب همراه ما باشید.

النگو ها یا انواع دستبند دارای مدل های مختلف و متنوع زیادی می باشند از نمونه های کوچک و ظریف کودکانه گرفته تا مدل های پهن و سنگین مناسب دست آقایان و حلقه های رنگارنگ که متناسب خانم های جوان می باشد. النگو تقریبا در تمامی سنین کاربرد دارد. این نوع زیور را می توان در طرح های ساده و غیر رسمی تا مدل های منحصر به فرد و شیک و از جنس انواع فلزات گران بها و یا سنگ های قیمتی ساخت، نکته مثبت در مورد النگو این است که این نوع زیور هرگز از مد نمی افتد.

بدست آوردن اندازه دست برای النگو

راهنمای خرید النگو

النگو نوعی دستبند است که قابلیت تغییر سایز مانند دستبند های زنجیری را ندارد از این رو هنگام خرید النگو باید به سایز آن دقت کنید. در هنگام خرید النگو همواره باید نکات زیادی را مد نظر قرار داد یکی ازراهنمای خرید النگو داشتن اطلاعات از اندازه مچ شخص استفاده کننده می باشد. النگوهای کودکان نباید خیلی گشاد باشند که از دست آنها به راحتی خارج شوند یا اینکه آنقدر تنگ باشند که در صورت رشد دستشان به سرعت برایشان تنگ شوند. 

تکه نخ و یا روبان را انتخاب کرده و سپس مطابق شکل نوک انگشت شصت و انگشت کوچک را روی هم قرار داده و در این حالت روبان را دور پهن ترین قسمت دست خود حلقه کرده و با خودکار یا ماژیک علامت بزنید. ( پیشنهاد می شود در این مرحله روبان یا تکه نخ را جابجا کرده یعنی به طرفین بکشید و قطور ترین قسمت دست را برای اندازه گیری مد نظر قراد دهید.)

نخی که بر روی آن علامت زده اید را از دور دست خود باز کرده و به کمک خط کش طول دقیق آنرا اندازه گیری کرده و با توجه به جدول، شماره النگوی خود را تعیین فرمایید.

روش دیگر برای اندازه گیری اندازه النگو استفاده از خود النگو است. در این روش از النگوهایی که در خانه دارید،النگویی را انتخاب کنید که سایز آن مناسب دور مچ شماست و مطابق شکل بر روی خط کش قرار دهید. قطر داخلی آن را مانند شکل اندازه گیری فرمایید.

بهترین سایز برای انتخاب النگو طلا

در راهنمای خرید النگو بعنوان یک قانون کلی همیشه النگو و دستبندی را انتخاب کنید که 1 تا 1/5 سانتی‌متر بزرگ تر از اندازه مچ‌دست شـما باشد. قانون دوم در ارتباط با جذب هرچه بیشتر توجه بـه سمت دستان خود اسـت. اگر میخواهید ظاهری بی‌ نقص و دلفریب داشته باشید و تمام تمرکز بر روی النگو طلا در دستان شـما باشد پس زمینه شلوغی برای آن انتخاب نکنید.

این بـه این معنی اسـت کـه درانتخاب لباس باید بـه سراغ نمونه‌ هـای ساده تر باشید. زمانی کـه مردم به جواهرات طلا فکر می کنند، اوّلین چیزی کـه به نظرشان میرسد طلا زرد اسـت. با این حال، هنرمندان قرنها، دیگر رنگ های طلا را ایجاد کرده اند. شـما جواهرات طلایی جدید و باشکوهی را در رنگ‌ هـای طلا سفید، رزگلد و حتّی طلای سبز پیدا خواهید کرد.

خرید النگو برای استفاده روزانه

راهنمای خرید النگو

اگر قصد استفاده روزانه از النگو را دارید بهتر است بدانید النگوی شما می‌تواند به بخشی از وجهه‌ی اجتماعیتان تبدیل شود. به همین دلیل همواره باید صدایی که بر‌ اثر بر‌خورد النگو‌ها ایجاد می‌شود و رنگ و تعداد النگو های دستتان را در نظر داشته باشد. النگوهای بسیار ظریف و یا جواهر نشان مناسب استفاده روزانه نیستند، اگر النگوی شما النگویی ظریف بود باید در نگهداری از آن دقت کنید. جالب است بدانید گاه النگوها می توانند مکمل شخصیت فرد باشند و میتوان شخصیت افراد را از نوع النگویشان پیش بینی کرد.

انجام انواع حکاکی روی النگو

بر روی النگوهای ضخیم تر می توان حکاکی هایی از مناظر و جلوه های زیبای طبیعت یا حکاکی‌ها و جملاتی که بیانگر واقعه‌ایی خاص در زندگی شخص هستند انجام داد. طرح هایی مانند نمادهای اجدادی، نماد های بیانگر اعتقادات مذهبی یا تنها طرحی ظریف برای جلوه بخشیدن به النگو. در ادامه مطلب نکات مهم در رابطه با خرید النگو را خدمتتان عرض خواهیم کرد.

نگهداری از النگو

راهنمای خرید النگو

در راهنمای خرید النگو در مورد نگهداری زیورآلات نکات بسیار مهمی مانند نحوه تمیز کردن، تاثیر فلزات و مواد بر روی هم، نگهداری و شارژ سنگ ها و جواهرات و… وجود دارد که برخی از مصرف کنندگان طلا و جواهر از آن بی اطلاع اند . اگر زیورآلات ساخته شده را به دو قسمت تقسیم کنیم و آنهایی که تنها از فلزات قیمتی مانند طلا و نقره ساخته شده اند را زیورآلات فلزی و آن دسته که به سنگ های قیمتی مزین شده اند به عنوان جواهرات بخوانیم، همواره نگهداری از نوع زیور از نوع جواهرنشان راحت تر است. در مورد جواهرات علاوه بر نگهداری از بخش فلزی باید توجه ویژه ای هم به بخش جواهر و نحوه نگهداری و شارژ سنگ به کار رفته در آن داشت.

استفاده از سنگ های جواهر در النگو

راهنمای خرید النگو

استفاده از گوهر سنگ ها در النگو و یا سایر جواهرات باعث جلوه بخشیدن و نوعی دادن روح به بخش فلزی زیور شما می گردد که علاوه بر ایجاد زیبایی فزاینده و خیره کننده در آن باعث بهره مندی صاحبش از انرژی ها و اثرات مثبت سنگ یا سنگ های به کار رفته در جواهر خواهد بود. علاوه بر این خرید النگویی که در آن سنگ های قیمتی با کیفیتی مناسب کار شده باعث بالا رفتن ارزش زیور شما شده و می تواند آن را به جواهری ارزشمند با قیمتی چندین برابر قبل تبدیل کند. جواهراتی که در آن ها سنگ های قیمتی به کار رفته به مرور زمان افزایش قیمت پیدا کرده و به یک شی ارزشمند تبدیل می شوند.

در راهنمای خرید النگو اما مشکلی که در استفاده از سنگ های قیمتی وجود دارد در ابتدا بحث نگهداری آن است. اگر قصد استفاده روزمره از النگوی خودتان را دارید پس بهتر است دور استفاده از سنگ های جواهری را خط بکشید، مسلما النگو یا دستبندی که در آن تخمه های یاقوت و برلیان کار شده مناسب انجام کار های خانه یا رفتن به باشگاه ورزشی نیست. مورد بعدی در بحث استفاده از سنگ های قیمتی در النگو یا سایر زیورآلات اطمینان از خرید سنگ اصلی و قیمت گذاری آن است، زیرا سنگ های جواهری قیمت مشخص و ثابتی ندارند و همین موضوع باعث سر در گمی مشتریان و سوء استفاده برخی افراد سودجو می شود.

در قیمت گذاری سنگ های راف (Rough) امتیازاتی مانند بزرگی سنگ ، پاکی سنگ ، تلالو در رنگ و جلا بسیار با اهمیت می باشد . اما وقتی به کارخانه های برش می رسند و به ابعاد مختلف برش داده می شوند آن وقت است که ویژگی نوع تراش ، قطر سنگ از سطح رو ( Table) تا سندانچه ( Pavilion) و شعاع میدان سنگ و بسیاری از عوامل دیگر، می تواند موجب اختلاف قیمت زیاد سنگ ها با هم گروه خود گردد. این تمایزات به قدری حساس و نزدیک به هم است که گاه با یک پرده رنگ روشن و یا سیرتر در سنگ موجب چند برابر شدن ارزش آن سنگ جواهر با سنگ مشابه اش خواهد شد. گاهی خبرگان این حرفه برای ارزشیابی دقیق سنگ، آن را با سنگ مشابه اش زیر ذره بین در زمان های مختلف به مقایسه می گذارند، تا بتوانند به پاکی و رنگ واقعی آن سنگ پی برند .

توصیه می شود برای راهنمای خرید النگو وقتی جنس جواهری را از مغازه دار مورد اعتماد خود با فاکتور و مشخصات دقیق آن خریداری می کنید، به مغازه دار دیگری برای ارزیابی نشان ندهید. چرا که منطقی نیست با توجه به نکات فوق و پیچیدگی صفات سنگ، آن فرد بتواند با یک نگاه، قیمت واقعی آن جنس را اعلام نماید. طبیعی است این تضادگویی همکاران آرامش شما را بر هم خواهد زد و احیاناً از نظر روحی شما را نسبت به مغازه دار مورد اعتمادتان بدبین می سازد .

راهنمای خرید النگو

خرید النگو

خریداینترنتی النگو